tisdag 26 september 2023

Första besöket hos Munch

 En dag i februari 2022 packade jag min väska, tog på mig jacka och halsduk, och for till stan för att gå på museum.

DSC_5926
Denna klänning från Modcloth används flitigt. Har kjolen också, men den är alltför stor, så använder den inte lika ofta... 

DSC_5982
Det var en strålande dag och målet var nya Munchmuseet i Bjørvika. 

DSC_6000
Utsikten från toppen är utmärkt. 

DSC_6006

DSC_6031

DSC_6037
Kommer inte ihåg nu, men det är många våningar med kunst av Munch, lite andra konstnärer och en del modern konst. 

DSC_6042
Mitt b¨sta tips är att gå och se på Skriket först. De har 2-3 varianter av den, men visar bara en i taget. Den byts ut kring varje timma. 

DSC_6059
Att gå på museum är så himla mysigt. Jag försöker alltid hitta en spellista på spotify med lugn musik och verkligen ta tiden med att se på allt. 

DSC_6083

DSC_6110
Favoriten på museet är där de har gjort en kopia av Munchs hus som man kan gå omkring i. Finns små hemliga gluggar med sm¨möss som är bedårande. 

DSC_6150

DSC_6165

DSC_6129
Och en hel del interaktiva delar, vilket är kul. 

DSC_6172

DSC_6179

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...