tisdag 2 november 2021

Happy Halloween

 I lördags var det dags att gå på en liten Halloweenfest. En kompis till Martin hade bjudit in oss till deras årliga fest i kollektivet som han bor i. 

Jag var inte inspirerad alls, så tog kläder jag hade i garderoben. Fick bli min ouija klänning, en stickad tröja med flaggermöss och matchande ouija jacka, allt från Hellbunny. 


Fick bli en väldigt röd sminkning med ögonskuggor från Naked Cherry och tårar av fejkblod. 

Martin gick som Indiana Jones.


Såg hemskt obehagligt ut när blodet torkade.
Jag vann en Halloween quiz, vilket var kul. Var en del frågor jag inte kunde, så det var kul att lära sig något nytt.

Blev massa prat, dansande och skriksjungande. Grannarna till kollektivet hade visst haft en del högljudda fester, så nu ville dom ta igen. 

Det blev hemskt mycket dansande. 

När klockan nästan var 3 tog vi en taxi hem och var hemma rätt efter kl 2. Hurra för att få en extra timma.

Martin var en sliten karl och somnade nästan med en gång. Jag var pigg som bara den och var uppe ett tag till. Försökte få bort tårarna, men huden hade blivit färgad av fejkblodet. Tog en hel del skrubbande för att få bort allt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...