måndag 2 september 2019

Vecka 36

God förmiddag. Jag har en känsla av att det här kommer bli en bra vecka, jag vet inte helt varför. Såg att Sandra Beijer skrev att hösten inte börjar officiellt förrän den 23 september, så än är det sommar. Jag älskar hösten, älskar färgerna som kommer, temperaturen. Den enda som är trist är att vintern snart är här och om man ska tro rönnbären kommer det bli en hård vinter. 

Den här veckan har inga planer under efter jobbet, men under helgen är det Granittrock, en gratisfestival uppe där jag bor. Ska dit med några vänner, vilket kommer bli kul. 

Här kommer lite bilder från förra veckan. 

En dag efter jobbet skulle jag möta Martin nere i stan för att se i några butiker. Vi skulle mötas här vid de suddiga blommorna. 

Köpte med oss ingefäröl hem från Vinmonopolet. Det smakade gott och var inte för starkt. 

En morgon var det världens oväder med fruktansvärd åska och det vräkte ned massa regn. 

Det åskade så hemskt, hemskt mycket. Är säker på att det var en blixt som slog ned i t-banan. 

En annan morgon var det massa dagg som lyste fint i morgonsolen. 

Fredagskvällen var jag med Martin och mamma i St Hanshaugen för att vara på utebio. Var så himla mysigt, vi hade packat med oss massa filtar och mycket godis. Filmen som visades var Vindens dal. 

Såg den här porten när vi skulle hem igen.

Söndagen hade jag sällskap av dom här gullisarna. Dom var riktigt söta, tills dom började bråka. Är jobbigt när en är sugen på mys och den andra vill leka. 

 Lucy var odräglig och ville ut, så tog med henne en liten tur. Vi tittade på fåglar länge, länge. 

 Har smygbörjat ha på mig lite nya höstkläder. Både kjolen och t-shirten är från Hell Bunny som jag köpt från midnatt.no. 

Mötte mamma nere i stan för att titta omkring på Grünerlökka. Var marknadsdagar och massa folk. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...