fredag 6 september 2019

Markedsdag på Grünerlökka

 I söndags skulle jag in till stan för att möta mamma, vi skulle till Grünerlökka och titta omkring. Oslo är stängt på söndagar, med undantag för några butiker på Grünerlökka. 
Tog en bild lite snabbt i hissen, hade på mig en kjol från Hell Bunny, en gammal band t-shirt från the Drums, väska från Lucia 4℃. 

 Köpte ett halsband från en gammal dam som gör dem själv av gamla tallrikar. 

Vi gick vidare och tittade runt. 


 En kör sjöng, så vi lyssnade lite grann. 


 Vi stannade till vid min lillasysters gymnasium och kollade var hon var. 

Vet att bilderna ser crap ut när jag inte har kodat in dem från flickr (har fortfarande inte tillgång till mitt konto, yay), men är kul att fota med systemkameran igen efter lite ledighet under sommaren. 

 Vi mötte min syster här vid Torggta bad för att gå och äta lite. 

 Kollade på överdrivet söta desserter medans vi pratade om vad vi ville äta.  

 När vi väntade på maten gick jag och köpte lite dricka. 

 Vi skulle äta lite poke bowls. Jag köpte med nachos istället för ris. 




 Tog sen t-banan hem från Stortinget och läste lite dikter. 

Jag vet att Groruddalen inte har det bästa ryktet i Oslo, men gudars vad jag trivs här. Det är inte supertätt mellan byggnaderna och jag bor otroligt nära naturen. Visst hade det varit skönt att bo närmare centrum, men trivs så bra här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...