tisdag 25 november 2014

Examens studering i zoologiskt museum

I lördags mötte jag upp två vänner för att gå på zoologiskt museum i Botanisk Hage. Vi kommer att ha om fåglar på våran examen, och att de står stilla hjälper när man ska lära sig vad de heter. 
Det har blivit en ny ingång och souvenirbutik till museumen har blivit bättre. Kom hem med massa fint därifrån. 

 Vi var lite tidigt ute så vi gick i växthusen och kollade. 








 Det är en ekorre där ett ställe. Tror det är första gången jag ser en där. 

 Tillslut blev klockan elva och museumdags. 

 Det första vi möts av är en påfågel. 

 Är så fint att kunna ta bilder på djur och fåglarnas fjäderdräkter utan att de rör på sig så mycket. 

 En blåstrupe. 

 Var massa massa speglar. 



 Finns så många olika fasaner. 



 Började tänka på när jag var på Game of Thrones Exhibition och satt på järntronen. Var lite samma känsla över den här påfågeln.

 Vi kollade in djur från olika världsdelar. 







Vi gick sen till caféet och satt där en stund. Fick prata om allt och inget, men mest barn och barnvagnar. 

Sen for jag och hon ena till Strömmen Storsenter. Fick köpt ännu mer saker till nya lägenheten som jag visar senare. 

4 kommentarer:

  1. Gud så härliga bilder! Sååå så vackra! :) Ha en underbart fin onsdag! Hoppas den bjuder på mängder utav möjligheter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack <3 Var inte den bästa onsdagen tyvärr. Den bjöd på migrän och nedpackning utav lägenheten (vilket var bra)

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...