tisdag 16 september 2014

Kulturnatt/ Den norska frimurarorden

I fredags var det Kulturnatt i Oslo och Den norska frimurarorden hade öppet hus. Jag for dit med Jenny, Kalle och min syster Johanna. 

Den norska frimurarorden ligger borta vid Stortinget om det är någon som vill dit och se.

 Det är stora pampiga rum med massa utsmyckningar i taket och stora tavlor av deras medlemmar överallt. 



 Här har vi dem jag var med, från vänster Johanna, Kalle och Jenny. 







 De var även ett fan av antikens Egypten med massa gamla symboler och hieroglyfer. 

 Ena salen hade massa pelare och var väldigt ... egyptiskt...

 Och stora fina speglar fanns det lite överallt. 

 Efteråt for vi ut och drack...

.. Och dessa här två dansade. Jag tog en tidig kväll för jag skulle upp tidigt dagen efter och börja med skolarbete...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...