måndag 23 december 2019

Vecka 52

God morgon. Sitter och skriver det här ~live~ eller vad man ska säga. Har julledigt ordentligt för första gången på fem år (om vi bortser från att jag jobbade igår). Så himla skönt. Dessvärre jobbar Martin hela julen, men då får jag ha hela lägenheten för mig själv och katterna. 
Idag ska vi till Martins familj och umgås lite med dem, imorgon ska jag hem till mamma och fira jul med familjen. Resten av veckan har jag noll och inga planer. Misstänker att det blir en hel del Sims-spelande under veckan. Ska försöka komma mig ut också, kanske fota eller filma lite. Försöker att filma lite då och då, men är sämst på att klippa ihop till filmer och ladda upp. 

Nå väl, hoppas du får en riktigt fin vecka. 

 Var ute på tur med jobbet en dag och gick förbi den här ledningen full med fåglar. 

Mötte Erica för lite julshopping och middag. Vi åt lite mat från olika ställen inne hos Oslo Street Market/Torggata bad. 

Delade på en liten variant av bubbelvåffla.

Var förbi Outland och handlade lite grejer. 


 I januari ska vi på Harry Potter Escape Room med några vänner och deras barn. Beställde en t-shirt från Ebay som väntade hemma efter shoppingen med Erica och jag hade passande nog köpt en matchande pin hos Outland. 

Mötte Martin i stan efter jobbet en dag fär att dricka glögg och kolla på julmarknaden. Det här ver enda bilden jag tog när vi väntade på t-banan hem. 

Julgranen är livets grej enligt katterna. Sally älskar den. 


Fredagen fick vi finbesök av Martins brorsdotter. 


 Sally tycker att hon är jobbig, så hon gömde sig mest i granen. 

 Jag har en norrskenslampa som brorsdottern ville ha tänd medans hon sov. 

Sally kommer sig högre och högre upp i granen...


Sönaden skulle jag ta t-banan till mitt andra jobb. Hade en hel vagn för mig själv. 


Ingen var ute och körde. När jag kom hem var det bara att vila. På grund av mörkret är jag hemskt trött redan vid klockan fem och skulle gärna lägga mig tidigt, men känner att så gammal är jag inte än att jag kan lägga mig innan klockan sex på kvällen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...