måndag 9 december 2019

Vecka 50

Två veckor kvar av året, jisses vad tiden går fort. 
Den här veckan har vi inget inplanerat, ska försöka bli klar med alla klapparna. Är färdig med de flesta, är stort sett bara Martins kvar. På onsdag ska vi få Anticimex på besök då en av grannarna har fått vägglöss. Mmm, kul. Har drömt om vägglöss sen jag fick veta det... 
Hoppas du har en riktigt fin förjulstid. 

 Jag har gjort ett vinterrum på jobbet, eller julehulen som den kallas för. Vi har samlingsstunder här om morgonen, vilket är mysigt. 

Det har varit så himla mycket dimma för tiden, vilket är väldigt mysigt. 


Så här har vi det hemma för tiden, Sally på/i/vid alla lådorna och Lucy under en filt. 


Slutade tidigt på jobbet, så var och handlade lite julklappar medans det var lite ljust ute. 


Skickade den här bilden till min vän Jenna som hatar fåglar. 

Fredagen var det dags för julbord med jobbet. Vi åt hos Norda, eget inlägg kommer nästa vecka. 

När jag kom hem hade jag denna här som ett plåster. Hon ser så ynklig ut med sin body efter kastreringen. 

Söndagen hade vi fått upp våran nya julgran. Den vi hade förra året välte hela tiden, vilket är opraktiskt med en nyfiken katt och nu när vi har två behövde vi ett träd som var lite mer stadigt. Köpte den här på 150 cm med inbyggda ljus från Rusta. I år är det inga dekorationer gjorda av glas heller... 

Hoppas du får en fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...