fredag 4 januari 2019

Årets sista fest

DSC_4875
Nyårsafton skulle fira hemma hos Gabriel och Helene med middag, spel och massa dricka och skratt. 

DSC_4879
Jag och Martin var första gästerna, men strax efter blev vi fler och fler. 

DSC_4885
Det var anordnat knytkalas och här är den goda med överexponerade maten. 

DSC_4895x
Jag hade bakat pavlova och gjort marängbotten från scratch. 

DSC_4939
När klockan närmade sig tolv skyndade vi oss ut på Sörengkaia för att se på fyrverkerierna. 

DSC_5028
Och pussas lite grann. 

DSC_5079
Det blåste så himla mycket att det knappt gick att tända tomteblossen och se blåste de överallt. 
Jag var i alla fall fin i min stjärnströdda klänning från Collectif clothing och halsduk som jag fick i julklapp av mamma. 

DSC_5160
Det skrattades och det nya året drack in. 

DSC_5240
När vi kom tillbaka in blev det fullt med konfetti överallt. 

DSC_5245
Men mest på golvet. Några tips till konfettikanoner. 1. Spräng dem inte inne. 2. Och om du gör det, spill inte vätska på dem. De små pappersbitarna smälter och färgar av sig på a l l t. 

Vi hängde kvar tills vi var bland de sista kvar, då tog vi en taxi hem och möttes av en väldigt glad katt innan vi trillade i säng och sov i ett par timmar. 

1 kommentar:

  1. Alltså vad roooligt ni har haft det och jag blir jätteglad av att se att grabbarna faktiskt hade klätt upp sig så fint med slips å kavaj =D... så skall det vara på en fest!! Sen att du fick möjligheten att ta fyrverkeriet blev man ju inte lite avis på ;)... hade så kass väder så jag sket i att ens ta ut stativet! fick njuta utan att fota, funkar det med *S* GOD FORTSÄTTNING och ta hand om er, kramar

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...