torsdag 28 november 2019

2012

Dags för 2012. Ett väldigt fint år tills vi kommer till oktober. Låt oss börja. 

Låt oss hoppa över januari, allt som hände då var att jag och Martin flyttade ihop. Inget viktigt eller så.

Jenna kom spontant till Oslo en helg för att ta hand om ett brustet hjärta. Vi hade inflyttningsfest och jag blackade för första gången. 

Var ute och gick med familjen. Kom till ett ställe där man endast kom ned genom att åka på rumpan. Johanna gjorde det med stil. 


Vi festade lite till. 


 Hittade fjärilar i februari. 

 Det här var innan inflyttningsfesten. 

Var på dåp i Arendal till barnet till Martins kusin. Fick en inflammation i ena knäet efter resan hem igen. 


 Kollade när dom byggde Tjuvholmen. 

Firade sjuttonde maj. 
Kommer ihåg att vi tappade bort min lillasyster i folkvimlet efter att hennes klass hade gått i tåget längs Karl Johan (alla skolbarn från andra klass till någon gång går i tåg längs Karl Johan, upp till slottet där de vinkar till kungafamiljen, för att sen samlas vid Rådhusplassen där familjerna plockar upp sina barn). 

Vi var i Ski på fest. Badade i någons pool mitt i natten. Så bra kväll. 

Fyllde år och såg ut så här på jobbet. 


Och så här på kvällen när vi for ut och åt. 


 Var på musikkens dag som var hemskt kall, men bra. 

 Var på en musikvideoinspelning med Martin och en kompis. Superfamily Pay the price. 

 Var på DesuCon. 

Hängde i Pride området. Drack tidernas bästa drink. Vodka, flädersaft och sprite. 


 Fick hem min första märkesväska, Marc by Marc Jacobs Petal to the Metal Natasha. Pju, vilket namn. 

Martin fick träffa pappa och det var sista gången jag mötte han vaken och vid liv. 

 Såg min lillebror spela live med sitt band. 

Var på fest med några vänner i Skellefteå. Under efterfesten hade vi (Martin) sönder hennes stol. 


 Vi var förbi Kiruna. Martin sov inte bra på flera dagar pga midnattsol. 

 Vi var på Tusenfryd en regnig dag i augusti.

 Och en långhelg på världens bästa festival, Reading festival. Det här året var jag där med Martin, Johanna, Jenna och två kompisar. Ett av de bättre åren där. 

Shoppade mer från Monki. 


Hade någon fest hemma. 


 For ut och firade att vi hade varit ihop i ett år. 

Den här dagen fick jag veta att pappa hade blivit värre. Visste om att han var sjuk och låg på sjukhuset, men fick veta att han inte skulle klara sig. 


 Så efter många ledsamma veckor i Skellefteå efter dödsfall och begravning, var jag tillbaka i Oslo med kortare hår och ett ledsamt mående. 

 Firade systern som blev 20. 


Reste till Köpenhamn en helg. 

 Vilket var bra. 

 Min bror kom hit för att fira jul. 

Min minsta syster var så upprörd den här julen för hennes bästa kompis hade fått ett Barbie-hus, och det skulle min syster aldrig få (gissa en gång vad som var i det stora paketet). 


 Var på julfest med Martins vänner. 

Sen firade vi nyårsafton med hans vänner + Johanna. Vi var på St Hanshaugen och det var halkigt som fan. Kom oss upp, men nästan inte ned igen. 

Och så var det här året färdigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...