onsdag 31 juli 2019

När jag skulle till norskt folkemuseum, men stannande i centrum

 I torsdags stod jag upp tidigt, duschade, badade i solkräm och sen tog jag mig ner till stan. Jag hade bestämt mig för att besöka norskt folkemuseum. Är så himla mysigt där. 

 När jag skulle gå till bussen höll jag på att svetta ihjäl, så jag bestämde mig för att shoppa lite istället. 

 Gick förbi skyltfönstret till  Skrell, vilket är alltid roligt att se på. Vill så gärna ha luftballongerna, men de var hemskt dyra. Har en hemma, så den får nog räcka. 

 Satte mig här och spelade lite Wizards unite. 

 Var så skönt att sitta i skuggan och bara titta på folk. 

 Var många som vadade i fontänen och barn badade. 

 Gick förbi toan inne på Paleet. De bästa gratis toaletterna i Oslo hittar du hos Paleet, Steen & Ström och Glassmagasinet. 

 Tittade lite inne på Paleet men hittade inget. 

 Gick förbi Stortinget. 

Jag hade inte ätit något än, skulle göra det när jag kom till norskt folkemuseum, så gick till W.B Samson och åt en citronterte. Sen tog jag tbanan hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...