måndag 13 maj 2019

Vecka 20

Redan mitten på maj. Har så mycket jag skulle gjort på jobbet innan sommaren, som nu börjar bli hemskt kort om tid. Men hoppas innerligt att det blir varmare snart. Nu är det inte länge kvar tills jag tog årets första dopp förra året, tvivlar lite på att det kan bli så tidigt i år. 

Den här veckan blir det att förbereda mig och hemmet till helgen. På fredag är det Norges nationaldag. Vi kommer att få hem några vänner på champagne frukost och allmänt mys. Lördagen ska jag kanske på marknad och på kvällen ska vi på Melodifestivalen fest. Temat för kvällen är glitter och glamour (givetvis) och tänkte att något glittrande borde jag ha i garderoben. Söndagen ska vi på konsert och se Mumford and Sons. 

Annars så har vi fått uppleva Lucys andra löptid (den första hade hon när vi var i Japan).  Det har ju inte varit lätt måste jag säga. Hjälpas vad mycket ljud ett så litet liv kan göra... Nåja, när jag skriver det här har hon lugnat ned sig massvis och skriker nästan inget längre. 

Här är lite bilder från förra veckan. 

Måndagen hade vi en liten koja med svans. 



 Tisdagen var det snö ute när jag var på väg till jobbet. Smälte under dagen tack och lov. 

Var förvi Ikea och köpte ramat till massa tavlor. Vet inte varför, men blev så himla glad när jag såg hajen på en solstol med hatt. 

 Vaknade en morgon och hittade det här. Inte kul när ena katten tuggar sladdar när man inte vaknar när hon tycker så. 

 Sen var jag hos mamma och hälsade på den nyaste familjemedlemmen Satsuki. 

Nu är hon 9 veckor och urgullig. 


Viktigt att visa massa kattungebilder. 


Hon var så himla social och sprang omkring tills hon bara föll hop och sov. 

 Kom hem till mina töntar. Lucy hade börjat löptiden och skulle ha a l l uppmärksamheten. 

 Laddar sina batterier för att kunna skrika bättre klockan tre på morgonen. 

Sally är mer chill. Hon älskar att bara ligga ned varsomhelst. 


Tror att Sally för det mesta var less på Lucys tjatande om att få mys och ibland gav efter och tvättade henne på huvudet. 


Lördagen skulle jag på bio med Martin och en kompis för att se Detektiv Pikachu. Matchade lite väl bra den dagen. 


 Efter att denna här väcker oss tre på morgonen, låter hon mig sova länge efter att Martin gått på jobbet. 

 Söndagen var det fint väder, så jag bestämde mig för att fara till marknadsdag på Grünerlökka. Gick förbi marknaden på Ingensteds (där vi hade bröllopsfest för snart 2 år sen) för att hjälpa till att sälja tvålar. 

Fick sålt en hel del. Du kan hitta tvålarna på Facebook och Instagram. De är hemmagjorda med EU-godkänt recept. Får inte betalt för att tipsa vidare, men älskar verkligen de här tvålarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...