tisdag 11 december 2018

Vecka 50

Hej. 
De här uppdateringarna kommer senare och senare, men så får det bara vara. Vi kom hem ganska sent på söndagskvällen från våran lilla resa till Göteborg. Skulle upp tidigt dagen efter så orkade inte sitta vid datorn. 

Den här veckan har jag inga stora planer alls, vilket känns skönt. Känner att jag behöver lite lugn och ro efter helgen. Jag och Martin följde med min familj till Göteborg för att vara där lördag och söndag. Jag var på julbord med jobbet på fredagen och det blev ganska så sent. Inte det smartaste när man ska upp tidigt dagen efter. Tack och lov skulle inte jag köra. 

Här kommer lite bilder från förra veckan.

Jag hade köpt en tygväska på söndagen som jag hade med mig ut på söndagen. Bilden gör ingen rättvisa med färgerna alls. 

En väldigt suddig bild på mig och Lucy. Jag hade fått hem det här setet med loungekläder/pyjamas som jag bor i nu.

Lucy ska in i alla skåp och gärna så högt det bara går.


 Jag var på teater med jobbet, vilket var kul. 


Mamma, Maya och min plastpappa kom på besök en dag. Mamma hade sytt en grotta till Lucy som hon tycker om. 

Soluppgångarna är riktigt fina om vintern. 

Det hade kommit massvis med snö under torsdagskvällen och natten. Kollade efter massa djurspår på väg till jobbet. 

Hittade gulliga tassavtryck vid ingången till jobbet.

Fredagen från jag for till jobbet till jag kom hem var lite småjobbig. På jobbet började det klia på bröstet, vilket visade sig vara utslag. Sen gick bygeln ut av bhn. När jag tog bussen hem satt vi fast här i en halvtimma. Halkade omkring på snön också... 

På fredagskvällen var det dags för julbord med jobbet. Vi skulle äta på Coyo som ligger på Sörenga. 

Var så himla nöjd med sminket, även om det mest var menat i dunkelt ljus och inte i starka lampor.

Coyo är ett mysigt ställe, om än lite högljutt. Rekommenderar det inte om man är stora sällskap som ska sitta inne, eller så var det bara vi som hade otur med vårat bord.

Det var så himla mycket mat. Så gott. 

Tidigt, tidigt på lördagsmorgonen var det dags att resa mot Sverige. 

 Framme i Göteborg var vi en del i Nordstan och handlade. Gick även förbi Sephora med min syster och handlade alltför mycket. Vi åt lunch på Pizza hut innan vi for till hotellet. 

På kvällen for vi till Liseberg för att gå på marknad. Det regnade en hel del, vilket var väldigt synd. Men det var väldigt mysigt med alla ljusen. 
  
Söndagen var i Haga och gick längs en handelsgata. Här handlade vi en hel del. Hade massa fint, men det var lite dyrt. Känner också att jag mest troligen hittar det mesta när vi kommer till Japan, fast för en billigare peng. 

Vi gick ett bra tag och tittade runt inne på Universeum. Har inte varit där på massvis av år och det var första gången för Martin. 

Jag hade köpt ett nytt halsband inne på Kawaii shop. Så himla nöjd med det. Älskar dinosaurier. 

Sen var det dags att resa hem igen. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...